Võta ühendust!

Nõustamine ja tööalased probleemid:
tööpäeviti kell 8-23 tel:5264697

Ööpäevaringne vastuvõtt majutusüksusesse ja esmane kriisinõustamine:
24H tel:53969834

e-post: See e-posti aadress on kaitstud spämmirobotide vastu. E-posti aadressi nägemiseks peab olema JavaSkripti kasutamine olema lubatud.

 

Kuidas aidata ennast

Tähelepanu: avaneb uues aknas. PDF

Juhtunu traumaatilised järelkajad võivad sinu mõtetes ja kehas kesta mõnest päevast mõne nädalani ja leeveneda siis vähehaaval. On tähtis mõista, et need negatiivsed tunded ja reaktsioonid on täiesti loomulikud ja normaalsed reaktsioonid, mis järgnevad vägivallateole.


Kuidas reageerida?

- Ära suru tundeid alla - nutmine kergendab
- Ära ole üksinduses - pere ja sõprade tugi on tähtis
- Otsi keegi, kellega võid juhtunust rääkida üha uuesti ja uuesti
- Väljenda end kirjalikult, kirjuta juhtunust kas päevik või lihtsalt kiri
- Anna enesele aega rahunemiseks
- Järgi oma igapäevaseid rutiine ja harjumusi niipalju kui võimalik
- Jätka oma töid mõõdukalt
- Puhka, lõdvestu ja jätka oma harrastustega tegelemist
- Kasuta lõdvestumismeetodeid, otsi abi eneseabikirjandusest
- Piira kohvi, suhkru ja nikotiinitarbimist - need soodustavad närvisüsteemi pingulolekut
- Väldi alkoholitarbimist stressi leevendamiseks - see takistab pinevil meelte normaalset rahunemist
- Põleta stressihormoone liikumisega, mine jaluta pargis, mere ääres või metsas
- Võta osa tugirühmast
- Säilita lootus

Järgnevalt pakuksime erinevaid lõdvestumismeetodeid.. Loodame, et leiad enese jaoks sobiva.